זכוכית נגד ירי והדף

מהם חלונות נגד ירי?

מרבית האנשים חושבים על חלונות נגד ירי כמוצר השמור להגנה על אח"מים ואנשי ציבור ברמה גבוהה. עם זאת, בעלי בתים רגילים רבים מעוניינים להתקין חלונות בליסטיים עמידים בפני ירי בכדי לספק לבתיהם רמת אבטחה גבוהה מפני איומים נוספים כגון מיגון כנגד פיגועי טרור, או מיגון מעכב פריצה אלימה לבית.

חשוב לציין שלא קיימת זכוכית משוריינת שהיא חסינה בפני קליעים בצורה מוחלטת, אבל ישנם חומרים בעלי עמידות גבוהה בפני כדורים שניתן להשתמש בהם כדי להעניק עמידות לחלונות נגד איומים בליסטיים ופגיעות אחרות בעוצמה גבוהה.

בהתאם להרכב המדויק של מספר שכבות זכוכית החלון המוגן בירי, סידורם ועוביים, חומרים אלו מקנים לזכוכית משוריינת עמידות בפני ירי של מספר מסוים של קליעים בקוטר ספציפי, הנורים מכלי נשק שונים במהירויות שונות ובמקבצי ירי שונים.

היסטוריה של זכוכית חסינת כדורים

היסטוריונים רבים מייחסים את הגילוי של זכוכית משוריינת עמידה לכדורים לנסיך רופרט מהריין מהמאה ה –17,  כאשר הניח בטעות כוס זכוכית מותכת במיכל של מים קרים, מה שהפך להפתעתו את הכוס לכמעט בלתי ניתנת להריסה. בפועל הזכוכית הראשונה עם פטנט עמיד בפני כדורים, נוצרה על ידי כימאי צרפתי, Édouard Bénédictus, בשנת 1909. זו הייתה גרסה פשוטה יותר של ​​זכוכית בטיחותית רבודה. בנדיקטוס השתמש בצלולואיד, גרסה של פלסטיק שהיה דחוס בין שתי שכבות הזכוכית. מגזין Popular Science חזה את השימוש האפשרי ב"זכוכית חסינת כדורים" בכלי רכב משוריינים של משטרה כבר בשנת 1937.

זכוכית רגילה לעומת זכוכית עמידה בפני כדורים

זכוכית משוריינת שהינה עמידה בפני כדורים מיוצרת על ידי יישום והדבקת שכבות של חומרים תרמו פלסטיים שונים כגון פי-וי-בי ((P.V.B, פוליאוריתן, ו/או פולי-קרבונט בין שכבות זכוכית רגילה בתהליך ייצור הנקרא למינציה (ריבוד). חומרים אלו מעניקים קשיחות כללית מצד אחד וגמישות לזכוכית אשר יכולה להיות עבה עד פי 10 מזכוכית רגילה ובהתאם לכך גם כבדה יותר.

כאשר יורים כדור על זכוכית משוריינת העמידה לכדורים, אנרגיית הקליע הנורה מתפשטת הצידה דרך השכבות השונות המרכיבות את הזכוכית חסינת הירי. בשל סידור רב-שכבתי ייחודי, אנרגיה זו מתחלקת בין השכבות השונות של הזכוכית והחומרים התרמו פלסטיים המוזכרים. בדרך זו האנרגיה נספגת במהירות על ידי הזכוכית חסינת הירי ללא גרימת שבר מלא בכל שכבות הזכוכית. הזכוכית מתנגדת לקליע הנורה באופן כזה שאין לו אנרגיה מספקת על מנת לחדור דרך כל שכבות הזכוכית הרב-שכבתית הקשיחה. אף על פי כן, אם יורים מספר כדורים מסוים באותה נקודה, הזכוכית אכן נשברת לבסוף ונחדרת בירי. ניתן לחשוב על זכוכית חסינת ירי כזכוכית "סופגת אנרגיה" ובכך לקבל מושג כיצד היא פועלת.

עובי ועלות זכוכית חסינת כדורים

יש לציין כי לעובי יש תפקיד חשוב בעמידות הזכוכית המשוריינת בפני כדורים. זכוכיות אלו נועדו בדרך כלל להגן מפני ירי כדור בודד או ירי של מספר קליעים מוגדר שנע בין 3 ל5 קליעים בד"כ עבור כל שמשה. בהתבסס על הכוח המופעל על הזכוכית על ידי הקליע  וסוג האקדח בו נעשה שימוש, נדרשת זכוכית משוריינת עבה יותר כדי לעצור את הקליע המגיע עם יותר כוח. לדוגמה, ירי מרובה צלפים חזק הרבה יותר מאשר ירי מאקדח טיפוסי. לכן, נדרש עובי רב יותר כדי לעצור כדור מרובה מאשר מאקדח. העובי של זכוכית חסינת כדורים נע בדרך כלל בין 22 מ"מ  ל-80 מ"מ וככל שהזכוכית תהיה עבה יותר כך יעלה מחירה.

שימושים של זכוכית חסינת כדורים

זכוכיות משוריינות נמצאות בשימוש ע"י גורמים שונים כגון – עמדות שמירה ממוגנות ירי, תחנות משטרה באזורים מסוימים,  סניפי בנקים שונים וסניפים ראשיים של חברות מסחריות בינלאומיות. כמו כן זכוכיות נגד ירי נמצאות בשימוש בכלי רכב ממוגני ירי של כוחות הביטחון, כלים הנדסיים ממוגנים מסוגים מסוימים המשמשים לעבודות הנדסיות שונות בעלות סיכון (בקווי עימות, או כלים הנדסיים לפינוי מוקשים).

 

כמו כן, חברות המחזיקות כמות גדולה של מזומנים ופריטים יקרי ערך כגון חנויות תכשיטים וחנויות לממכר אלכוהול חוששות לעתים קרובות שהן עלולות להיות מטרה למתקפה על ידי  תוקפים חמושים וייתכן שיזדקקו למיגון באמצעות זכוכית משוריינת- חסינת כדורים כדי להגן על עצמם ועל פריטים יקרי ערך שברשותם. כמובן שחלונות עמידים בפני כדורים המשמשים במבני ממשל הרבה יותר עמידים מאלה המשמשים להגנה על קופאי בבנק או חסין כדורים. חלונות אלה תוכננו במיוחד כדי לעמוד ביריות מרובות במהירויות גבוהות.

חברת ג.ג. מתמחה בתכנון ייצור והתקנת חלונות נגד ירי בעלות זכוכית משוריינת אשר נבדקים בבדיקות ירי במעבדות מוסמכות בארץ ובחו"ל על פי דרישות הפרויקט. לחברה יש מספר רב של דגמי חלונות נגד ירי כגון: חלונות קבועים, פתיחה, הזזה, קיפ, דריי- קיפ ועוד…

חלונות החברה נבדקים ומאושרים לרמות הירי הגבוהות ביותר בהתאם לתקנים אמריקנים  (NIJ 010801 IV ) אירופאיים (EN-1063 BR7, EN-1522 FB7 ) ונאט"ו ( STANAG-4569 Level 5).

חלונות החברה מיוצרים מפרופילי פלדה ו/או פרופילי אלומיניום ייעודיים הכוללים פלדות שריון נגד ירי המונעות חדירת קליעים מכל כיוון אפשרי בהתאם לתקנים אירופאים כדוגמת EN-1522 FB7  תוך שמירה על מראה אסטטי ביותר ופתח אור מקסימלי.

חלונות נגד הירי של חברתנו יכולים לבוא בנוסף בתצורה של חלון קונסולרי נגד ירי הכולל מגירות מסוגים שונים נגד ירי (קבועה, זזה, שקועה וכו…)

חלונות נגד ירי של חברת ג.ג מערכות מיגון יכולים להיות מותקנים בפתחים בקירות בטון או בלוקים (בשילוב בד נגד הדף למניעת קריסת קירות המבנה בעת אירוע הדף, ו/או לוחות פלדה או לוחות מחומרים מרוכבים למיגון הדף וירי לקירות).

חלונות נגד ירי של חברת ג.ג מערכות מיגון יכולים להיות חלונות בעלי מיגון משולב נגד הדף, ירי ופריצה אלימה.

לחברתנו ניסיון גדול בשילוב זכוכיות נגד ירי ייחודיות בעלות שקיפות מקסימלית ואורך חיים רב.

אנו מתמחים בין היתר בשיפור מיגון, מיגון חדר קיים, הפיכת חדר לממד, ושדרוג מיגון בדירות ללא ממ"ד.  מיגון חדר קיים – חמ"ד ליעד נותן מענה למיגון מלא של חדר קיים, הפתרון באישור פיקוד העורף.

הצוות המומחה שלנו עובד יד ביד עם לקוחותינו כדי לייעץ וליישם את הפתרונות המותאמים הטובים ביותר לצרכיהם המיוחדים. אנו מתמקדים במתן פתרונות יעילים, חדשניים וברמה הגבוהה ביותר שימשיכו להעניק לכם הרגשה של ביטחון ושלווה בביתכם.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.